37,7 proc. Polaków korzysta z Internetu
Rośnie liczba internautów. W marcu liczba internautów wynosiła 9,2 miliona. Obecnie ponad 11 mln Polaków korzysta z Internetu.
- 37,7 proc. Polaków korzysta z Internetu (11,262 mln); 71,8 proc. z nich ma od 15 do 39 lat - takie są wyniki majowego badania NetTrack autorstwa firmy MillwardBrown SMG/KRC.
Według badania nie ma istotnej różnicy, między mężczyznami i kobietami korzystającymi z Internetu. Internauci stanowią 51,5 proc. korzystających z sieci, internautki - 48,5 proc.
Większość Polaków korzystających z Internetu jest młoda: 39,9 proc. z nich ma od 15 do 24 lat, 31,9 proc. od 25 do 39 lat i 25,8 proc. - od 40 do 59 lat.
Według badania największa grupa internautów, to osoby z wykształceniem średnim. Jest ich 41,7 proc. Korzystających z internetu z wykształceniem podstawowym jest niemal tylu, ilu z wykształceniem wyższym. Ci pierwsi stanowią 23,6 proc., ci drudzy 26,3 proc. Z Internetu w Polsce korzysta także 8,3 proc. osób wykształceniem zasadniczym.
Największa grupa internatów korzysta z Internetu codziennie lub prawie codziennie (59,4 proc. badanych), nieco mniejsza korzysta kilka razy w tygodniu (19,7 proc.) i raz na tydzień (10,6 proc.). Najmniejsza jest grupa korzystająca raz na miesiąc (1,4 proc.).
Internet jest najczęściej dostępny dla korzystających w domu (71,1 proc) i w pracy (29,7 proc.). Nieco mniejsza jest grupa surfujących w sieci na uczelni (19,4 proc.) i u znajomych (12,2 proc.). Z kawiarenek internetowych korzysta tylko 5,5 proc. ankietowanych.
Według ankietowanych przez SMG/KRC w domu najczęściej platformą dostępową jest stałe łącze (61,9 proc.). Z modemu w domu korzysta tylko 6,6 proc.
Korzystający z Internetu
37,7% całej populacji
marzec - maj 2006
N=4179
Płeć
mężczyźni 51,5%
kobiety 48,5%
Kategoria wieku
15-24 lata 39,9%
25-39 lat 31,9%
40-59 lat 25,8%
60 lub więcej 2,3%
Poziom wykształcenia
podstawowe 23,6%
zasadnicze 8,3%
średnie 41,7%
wyższe 26,3%
Jak często korzysta z internetu?
nie korzysta z internetu 0,0%
codziennie lub prawie codziennie 59,4%
kilka razy w tygodniu 19,7%
raz na tydzień 10,6%
kilka razy w miesiącu 6,5%
raz na miesiąc 2,5%
rzadziej niż raz na miesiąc 1,4%
trudno powiedzieć 0,0%
Gdzie korzysta z internetu
w domu 71,1%
w pracy 29,7%
w szkole / na uczelni 19,4%
u znajomych 12,2%
w kawiarni internetowej, sklepie komputerowym 5,5%
w innym miejscu 1,2%
Sposób łączenia się z internetem z domu
nie korzysta z internetu w domu 28,9%
przez modem (dial-up) 6,6%
stałe łącze 61,9%
telefon komókowy obsługujący WAP/GPRS 0,6%
inny sposób 0,5%
nie wiem 1,6%
Znajomość spontaniczna
ONET (www.onet.pl) 62,9%
ALLEGRO (www.allegro.pl) 61,5%
GOOGLE (www.google.pl) 56,9%
WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) 42,9%
INTERIA.PL (www.interia.pl) 40,0%
O2 (www.o2.pl) 11,3%
ORANGE (www.orange.pl) 10,8%
NEOSTRADA (www.neostrada.pl) 9,0%
ERA (www.era.pl) 7,9%
GRATKA (www.gratka.pl) 6,7%
Odwiedził w ciągu miesiąca
GOOGLE (www.google.pl) 76,8%
ALLEGRO (www.allegro.pl) 58,4%
ONET (www.onet.pl) 57,5%
WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) 45,2%
INTERIA.PL (www.interia.pl) 34,5%
PORTAL O2 (www.o2.pl) 16,6%
ORANGE (www.orange.pl) 16,6%
ERA (www.era.pl) 13,0%
PORTAL GAZETA (www.gazeta.pl) 12,5%
NEOSTRADA (www.neostrada.pl) 10,1%
Fale: marzec 2006 : maj 2006
Grupa celowa:
Czy korzysta z internetu? = tak
Wielkość: 11 261 579 (4 179 przypadków, 37,7% całej próby)
Badanie SMG/KRC wykonano w okresie marzec-maj 2006 na próbie liczącej 4179 osób.
autor artykułu: pap-msasz
http://wirtualnemedia.pl/docum(...)etu.html
Rehabilitacja po udarze - Centrum Opieki i Rehabilitacji Leśna Polana. Opieka 24h - krótkoterminowa i długoterminowa.
Woda destylowana demineralizowana i ultraczysta. Najwyższa jakość i szybka dostawa do Klienta. Zamów wodę online dla domu lub do firmy.
W związku z 15 leciem działalności firmy oraz poszerzeniem świadczonych usług o Wideo na żądanie oraz Telewizję cyfrową, przygoto-waliśmy projekt "ekstremalnej metamorfozy"

e-rolnik coraz bliżej?
e-rolnik coraz bliżej? Według badania Agribus 2010 przeprowadzonego przez Martin & Jacob, eksperta rynku rolnego, ponad 70%. gospodarstw rolnych o areale powyżej ...
Większość produktów naszej młodej branży to totalny bullshit
Co-working w wersji 2.0. Nowa inicjatywa dla startupów Większość produktów naszej młodej branży to totalny bullshit - twierdzi Adam Zygadlewicz, jeden z ...
Czy zawsze warto mieć reklamę PPC wyżej?
Z wynikami organicznymi Google jest podobnie, jak z reklamami w tej wyszukiwarce. Pierwotna prawda brzmi - im wyżej, tym lepiej. Aczkolwiek ...