Springer zawiązuje alians strategiczny z portalem Bankier.pl
Przetasowania na rynku mediów internetowych nabierają przyśpieszenia. Florian Fels, prezes wydawnictwa Axel Springer Polska został wczoraj nowym członkiem Rady Nadzorczej portalu Bankier.pl. Jego obecność w radzie ma na celu wzmocnienie pozycji portalu na rynku mediów - poinformował oficjalnie Bankier.pl (dziękuję Michałowi).
Dla Springera, który uruchomił kilka dni temu serwis internetowy Dziennik.pl, ten alians jest częścią nowej strategii internetowej koncernu:
"Internet jako medium pozostaje strategicznym obszarem zainteresowań Wydawcy, a startujący właśnie serwis Dziennik online stanowi pierwszy etap realizacji tej strategii" - tak Fels zarysował w momencie startu serwisu nowy kierunek rozwoju Springera, wydawcy m.in. "Newsweeka", "Faktu" i "Dziennika".
Bankier.pl jest jednym z największych polskich portali finansowych (notowanym na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych od czerwca br.). Portal od początku tego roku próbuje wyjść rozszerzyć swoją działalnośc biznesową. Własnymi siłami uruchomił serwis multimedialny Bankier. TV o tematyce ekonomicznej i finansowej.
Duże wydawnictwa próbują zdywersyfikować swoją działalność biznesową, by przetrwać przez najbliższe 20-30 lat, a tego klasyczny biznes prasowy już nie gwarantuje.
Koncentracja na rynku polskich mediów internetowych była nieunikniona. A portale to łakomy kąsek, bo przyciągają wielu internautów i generują największe przychody.
Najwięksi gracze z segmentu mediów tradycyjnych mają tu dwie podstawowe strategie:
albo budują swoje internetowe imperium własnymi siłami, jak Agora, wydawca m. in. "Gazety Wyborczej", albo szukają aliansów strategicznych lub kupują tzw. "pure players" internetowych, tak jak to robi Axel Springer, inne niemieckie wydawnictwo prasowe - Handelsblatt (który został w czerwcu br. głównym udziałowcem portalu finansowego Money.pl), lub grupa ITI (która stała się głównym udziałowcem portalu Onet.pl). Kupując radio RMF FM, wydawnictwo Bauer nabyło też mniejszościowe udziały w portalu interia.pl, może w nadziei na wzmocnienie swojej pozycji w dalszej perspektywie czasowej.
Inne grupy prasowe obecne w Polsce, jak Orkla Press (która sprzedała wszystkie swoje tytuły prasowe brytyjskiemu Mecomowi), lub PolskaPresse (która zamiast o internecie - jako jedyna - myśli raczej o nowej gazecie ogólnopolskiej), pozostają na razie daleko z tyłu za gigantami i można się nawet obawiać, że nie zdążą na internetowy super-express, który zaczyna właśnie w Polsce nabierać rozpędu.
Jedno jest pewne: wielka wyprzedaż w internecie dopiero się zaczyna.
http://mediacafepl.blogspot.co(...)zny.html
Rehabilitacja po udarze - Centrum Opieki i Rehabilitacji Leśna Polana. Opieka 24h - krótkoterminowa i długoterminowa.
Woda destylowana demineralizowana i ultraczysta. Najwyższa jakość i szybka dostawa do Klienta. Zamów wodę online dla domu lub do firmy.
W związku z 15 leciem działalności firmy oraz poszerzeniem świadczonych usług o Wideo na żądanie oraz Telewizję cyfrową, przygoto-waliśmy projekt "ekstremalnej metamorfozy"
e-rolnik coraz bliżej?
e-rolnik coraz bliżej? Według badania Agribus 2010 przeprowadzonego przez Martin & Jacob, eksperta rynku rolnego, ponad 70%. gospodarstw rolnych o areale powyżej ...
Większość produktów naszej młodej branży to totalny bullshit
Co-working w wersji 2.0. Nowa inicjatywa dla startupów Większość produktów naszej młodej branży to totalny bullshit - twierdzi Adam Zygadlewicz, jeden z ...
Czy zawsze warto mieć reklamę PPC wyżej?
Z wynikami organicznymi Google jest podobnie, jak z reklamami w tej wyszukiwarce. Pierwotna prawda brzmi - im wyżej, tym lepiej. Aczkolwiek ...