Fałszywe kliknięcia zmorą reklamodawców
Firmy, które reklamują się w internecie, wyrzuciły w zeszłym roku w błoto 800 mln dol. - twierdzi firma badawcza Outsell.
Problem dotyczy tzw. fałszywych kliknięć (click fraud), na których tracą firmy reklamujące się w internetowych wyszukiwarkach. Na czym polega oszustwo? Załóżmy, że firma X postanawia wypromować swój produkt (niech to będą np. bezprzewodowe słuchawki) w internecie. I załóżmy, że chce skorzystać z usług np. Google (najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa na świecie).
Firma ustala swoją kampanię tak, by link do jej strony pojawiał za każdym razem, gdy internauta wpisze do okienka wyszukiwarki zwrot "bezprzewodowe słuchawki". I płaci Google za każdym razem, gdy internauta kliknie na taki link - wszak potencjalnie może się stać on jej klientem.
Sęk w tym, że nie zawsze to kliknięcie wychodzi spod myszki internauty, który zainteresował się ofertą. Zdarza się, że wielokrotnie w ten sam link klika... specjalny program. Po co? Tak może robić np. konkurent firmy X, który chce przysporzyć jej dodatkowych kosztów. Albo właściciel strony, na której wyświetlają się reklamy, bo w ten sposób sam więcej zarobi.
Skalę problemu postanowiła zbadać firma Outsell. Przepytała ponad 400 amerykańskich firm reklamujących się za pomocą wyszukiwarek. Okazało się, że aż trzy czwarte ankietowanych na własnej skórze doświadczyło click fraud (fałszywe kliknięcia oszacowano na poziomie 15 proc. wszystkich kliknięć).
Niektórzy z reklamodawców zwrócili się do Google czy Yahoo! o zwrot kosztów - przeciętnie było to 9,5 tys. dol.
Mimo tych zwrotów - jak podaje Outsell - niemal co trzeci reklamodawca (27 proc.) z powodu problematycznych kliknięć zmniejszył kwoty przeznaczane na reklamę w internecie.
Najwięksi gracze, jak Google czy Yahoo!, twierdzą, że skala takich oszustw jest minimalna, a ich systemy wyłapują fałszywe kliknięcia, za które reklamodawca płacić nie musi. Obserwatorzy rynku przekonują, że wcale nie jest tak różowo. Ich szacunki znacznie się jednak od siebie różnią. Jedni twierdzą, że na 20 kliknięć jedno jest fałszywe, inni - że problem jest szerszy, a co drugie kliknięcie jest fałszywe. Z badań Outsell wynika, że fałszywy jest co szósty, siódmy klik.
http://gospodarka.gazeta.pl/go(...)235.html
Rehabilitacja po udarze - Centrum Opieki i Rehabilitacji Leśna Polana. Opieka 24h - krótkoterminowa i długoterminowa.
Woda destylowana demineralizowana i ultraczysta. Najwyższa jakość i szybka dostawa do Klienta. Zamów wodę online dla domu lub do firmy.
W związku z 15 leciem działalności firmy oraz poszerzeniem świadczonych usług o Wideo na żądanie oraz Telewizję cyfrową, przygoto-waliśmy projekt "ekstremalnej metamorfozy"

e-rolnik coraz bliżej?
e-rolnik coraz bliżej? Według badania Agribus 2010 przeprowadzonego przez Martin & Jacob, eksperta rynku rolnego, ponad 70%. gospodarstw rolnych o areale powyżej ...
Większość produktów naszej młodej branży to totalny bullshit
Co-working w wersji 2.0. Nowa inicjatywa dla startupów Większość produktów naszej młodej branży to totalny bullshit - twierdzi Adam Zygadlewicz, jeden z ...
Czy zawsze warto mieć reklamę PPC wyżej?
Z wynikami organicznymi Google jest podobnie, jak z reklamami w tej wyszukiwarce. Pierwotna prawda brzmi - im wyżej, tym lepiej. Aczkolwiek ...